PROGRAMACIÓ ANUAL DE MENJADOR



MENJADOR  ESCOLAR






PROGRAMACIÓ ANUAL





CURS 2017 - 2018



























PROGRAMA ANUAL DE MENJADOR CURS 2017-2018



1.  OBJECTIUS


1.1         En educació alimentària : conceptes, procediments i actituds.

Ø             Conèixer el contingut alimentari de les minutes (roda d'aliments).
Ø             Aconseguir que les minutes seguixen el mes equilibrades per a les diferents edats dels comensals.
Ø             Valorar la importància de la higiene bucodental i corporal.
Ø             Adquirir  hàbits higiènics, digestius i alimentaris. Crear actituds d'ajuda als companys.
Ø             Adquirir hàbits de correcte comportament en la taula en un clima de relaxació i cordialitat.
Ø             Desenvolupar actituds positives  de convivència en relació amb l'acte de menjar.
Ø             Participar en les activitats d'educació de la salut que contemplen el Projecte del Centre.

1.2    En educació del temps lliure:

Ø             Fomentar la pràctica  d'activitats  lúdiques en grup  per a afavorir la socialització.
Ø             Realitzar jocs dirigits i preesportius.
Ø             Fomentar la participació, col·laboració, treball en equip, disciplina i convivència.
Ø             Fomentar la pràctica de la lectura i l'ús de la biblioteca.
Ø             Utilitzar adequadament les instal·lacions del centre:  jocs , neteges, materials pedagògics…
Ø             Ajustar les activitats als horaris de menjar dels diferents torns per a  evitar  problemes digestius.







2.  ACTIVITATS:


2.1    Educació Alimentària:

Ø             Explicació de la importància dels diferents aliments que componen una dieta equilibrada.
Ø             Control i realització de neteja corporal i bucodental.
Ø             Realització de l'acte del menjar amb tranquil·litat  i respecte als companys.
Ø             Aprenentatge de la forma d'adequada d'estar en la taula i la  utilització dels  utensilis del parament.
Ø             Adquisició d’habits correctes d’alimentació: tranquilitat i correcta masticació.
Ø             Realització d'activitats relacionades amb els plans d'educació  per a la salut del centre.


2.2    En educació del temps lliure:

Ø             Realització de jocs populars en el pati.
Ø             Utilització  adecuada dels materials per a la realització de jocs dirigits i preesportius,
Ø             Realització dels activitats amb un clima de participació , col·laboració i tolerància.
Ø             Ús dels dependències comuns del centre per a fomentar la pràctica de la lectura, jocs de taula i activitats audiovisuals.
Ø             Realització de les activitats adequant-les als  horaris i torns de menjar.
Ø             Posada en marxa del programa de tallers incloent el programa d’higiene bucodental amb tots els alumnes comensals.


3.  HORARIS.
                       
Aquest centre té aprovat un horari de jornada continua, siguent el temps del Menjador, des de les 14:00 fins a  les 15:30 hores. L’horari, d’organització del temps queda distribuit de la manera següent:


3.1 Dels alumnes comensals.
       
 Infantil: els alumnes d’infantil dinaràn entre les 14:15 i les 15:00 hores aproximadament. Fins les 15:30 romandràn al pati, després es posa en marxa el programa d’activitats extraescolars del centre.
Aquest curs el centre continua participant del Programa Experimental d’aules de 2 anys. Aquest alumnat també rep el servici de menjador. A aquest alumnat se li adequarà un espai diferent per a dinar, que serà la seua pròpia aula de referència

Primaria:  Els alumnes van entrant progressivament,1er cicle entra a les 14:10, despres entra infantil ( 14:15), a continuació 2n cicle i finalment tercer cicle. 2n i 3r cicle passen per la línea de servei , es preparen ells mateixos la safata se’ls serveix el dinar i van al lloc assignat.   Fins les 15:30 romandràn al pati, després es posa en marxa el programa d’activitats extraescolars del centre.

3.2 De l’equip de monitores :
     
A les 13:55 dos monitores van a buscar als/ les alumnes d’Infantil.
De 14:00 a  15:30 horari de menjador
De 15:30 a 17:00 activitats extraescolars


4.  EQUIPS PEDAGÒGICS

 L’equip pedagògic de menjador queda composat per la direcció, encarregat de menjador i 6 monitors.


5.  ORGANITZACIÓ I AGRUPAMENT DE l'ALUMNAT.


5.1    A l'hora de menjar.

Alumnes d'Infantil:

Al menjador hi ha distribuides 6 taules, agrupades de 3 en 3  en forma de fileres, i  34 cadires assignades a l’alumnat d’Infantil.
L’alumnat de 2 anys estarà a atés en horari de menjador escolar per la educadora nomenada per conselleria i pel personal educador de l’empresa de menjador del centre. 

Alumnes de Primària:

Els alumnes estan agrupats en taules de 6, havent-hi en total 11 taules. Cada monitora és farà càrrec d'un nom de taules per al seu control.


5.2    Per a les activitats d'oci.

Ø             Els alumnes tenen assignats els espais  en el pati segons les seues edats. En cada zona hi ha monitores.
Ø             Les portes del Col·legi romanen tancades durant les hores de menjador.
Ø             Hi ha servicis interiors i exteriors d'ús general.
Ø             Hi ha una farmaciola, al distribuidor dels depatxos, per a primers auxilis.

 

 



6.  ORGANITZACIÓ I FUNCIONAMENT EN ELS DIES DE PLUJA


Proposta de les monitores, encarregat i directora.

S'acorda que en els dies de pluja l'organització serà la següent:

Infantil:

Ø             Fins a l'hora de menjar se seguix l'organització normal.
Ø             En acabant de dinar és concentraran en el hall de l’edifici.
Ø             Impermeables per als alumnes d’infantil que han de tornar al seu edifici i permaneceran al hall d’Infantil fins l’hora d’entrada a les aules que ja es faran càrrecs d’ells les seues tutores corresponents.


Primària:

Ø             Passa al menjador el primer grup. El segon es queda a la biblioteca i a l’aula de religió amb les seues monitors corresponents.
Ø             A l’hora de dinar el segon grup, s’intercanvien els alumnes ocupant els espais abans esmentats.
Ø             En acabar de dinar, acompanyats per les monitores es distribueixen per cicles entre hall, biblioteca i aula de religió, fins l’hora de la jornada de vesprada.
Ø             S'evitarà en tot moment que l'alumnat accedisca a les aules,  fins que no siga l’hora.

 

7.  INFRAESTRUCTURA

 

7.1    Instal·lacions:

Ø             Menjador amb capacitat per a 138 comensals.
Ø             Cuina i rebost.
Ø             Sala de material.
Ø             Lavabo per a personal de cuina.
Ø             Sala d'audiovisuals, biblioteca i servicis exteriors.
Ø             Pistes d'esports: basquet, hamdbol i futbol.
Ø             Zones adequades per als més menuts.


7.2    Mesures de seguretat:

Ø             Eixida d’emergència
Ø             Hi ha col·locades tres plaques antiinsectes en la cuina.
Ø             El menjador i les seues instal·lacions estan inclosos en el Pla General d'evacuació del Centre.




 7.3   Equipament:

Ø             Cuina.
Ø             Calfaplats.
Ø             Frigorífics amb congelador.
Ø             23 taules de 6.
Ø             Estrils de menjar i coberts.
Ø             Vaixella per a 150 comensals.
Ø             2 Congeladors.
Ø             Rentavaixelles industrial.
Ø             Secamans eléctric.
Ø             Secador bovina de peu.
Ø             Safates servei cuina.
Ø             Material esportiu divers.



8. SEGUIMENT I CONTROL DELS OBJECTIUS I ACTIVITATS DEL PROGRAMA ANUAL

8.1.   Composició de la comissió


Director/ora del Centre:

Juanjo Yanes Vizcaino
Representant pares/mares dels/les alumnes comensals
Victoria Motos Garcia

Encarregat/da:

Felipe Sauri Esteve
Alumne comensal:
Nia Yanes Koeva
Representant de monitores:
Susana Selles

Representant de personal no docent:

Aurelia Ponce


8.2.   Previsió d'actuacions.

Ø             Una reunió Ordinària de la Comissió  per trimestre ( preceptiva a principi i final de curs).
Ø             Reunions Extraordinàries quan siga necessàri.


No hay comentarios:

Publicar un comentario

APP COMOCOMEN

En el siguiente enlace está el manual para la instalación de app comocomen de la empresa AUSOLAN. En ella podremos visualizar el menú, infor...